Saturday, January 12, 2013

SELAMAT HARI LAHIR HADI

Kek olok olok yg kakak2 Hadi sediakan
Suami dengan angsa yg baru disembelih
 Assalamualaikum ,hari ini genaplah setahun umur Hadi,dia pun dah mula bertatih ,mulut pun dah mula rancak ,nakalnya bukan main tak terlayan aku.Sekarang aku dah mula sibuk selepas sebulan musim hujan merehatkan aku.Suami pun dah mula masuk opis 2 3 hari lepas jadi aku terpaksa mengambil tugasnya di cc pd sebelah pagi.Besok Along dan Irah dah mula ada kelas fardhu ain maka bajet pun kena lebih sikitlah,tapi Allah maha kaya ,hujan pun dah reda so adalah lebih sikit bajet cukuplah utk kami hidup secara sederhana.Hari ni walaupun birthday Hadi ,kami
tak buat apa-apa yg special.Walaupun kami tak menyediakan apa-apa tapi hari ni tiba-tiba mek buat keputusan untuk mengorbankan angsa kesayanganya.Katanya kesiankan angsa tu sebab takde pasangan asyik memanggil  kawan-kawan dia je .Suami pun pergilah sembelih angsa tu so hari ni dapatlah kami makan daging angsa 4 the first time.Mek buat sup ,sedap sehingga menjilat hidung.Tapi yg paling best hati dia,langsung tak sama dgn hati ayam atau itik,hati angsa tak berbau hanyir dan takde langsung rasa pahit.Menurut suami ,angsa ni takde hempedu, puas suami cari tapi tak jumpa.Adakah angsa ini saja begitu atau semua angsa lain aku pun tak tahu.Kalau ada sape-sape yg tahu tlg inform ye!Tapi bila aku surf internet aku dapat tahu yg hati angsa ni adalah gourmet bagi western.Akhirnya dapat jugak aku merasa daging angsa.
Cukuplah rasanya untuk hari ni,besok aku cerita lagi,kalau panjang umur...

No comments: