Monday, December 31, 2012

LAWOK KO DOK ?


    ANTARA HONDA ACCORD, HONDA  CUB DAN UNDERCOAT
      Cerita ni berlaku dah lama ,masa aku mula-mula balik Kelantan.Kitorang singgah sarapan dekat stesen keretapi di Kuala-Krai.Masa tgh sarapan makcik tuan kedai tu bertanya dekat slh sorang pelanggan dia,: Isa buleh mu tlg belikan aku honda accord?Tercengang Isa ,semua pelanggan dalam kedai pun sama takjub dgn permintaan org tua tu."Alah ,musim raya ni aku ingat ........nak cat rumah aku tu ,lusuh sangat dah cat lama tu."..Isa ketawa besar ,org lain pun sama,Isa pun menjawab," agah sungguh org tuo ni,,, nok skiping teh !(berlagak orang tua ni nak cakap omputih nampak)."bukanya honda accord,,,,,,,,,HONDA CUB !!!!!."...Marah betul Isa dengan permintaan org tua itu.......:"cakap org putih pun tak betul" tambah Isa lagi.Orang lain semua diam terkedu....aku pun sama ,nak terkencing pun ada ,nak terkentut pun ada ...bak kata org kurang ajar...gelak-gelak lepas tu kentut .,,,jadi aku pun tahanlah.Macamana LAWOK KO DOK.......?

1 comment:

Unknown said...

lawok citer ni buleh bawok ketengoh ni !