Monday, December 31, 2012

HUJAN OH HUJAN

ASSALAMUALAIKUMM..  


    Hari ini hari terakhir dalam kalender 2012 esok mula tahun baru  .Dari pagi hujan belum menunjukkan tanda -tanda nak reda mungkin gelombang kedua dah nak mula.Perut pun kejap2 berbunyi kalau dulu mak aku selalu rebus ubi musim2 hujan macamni tapi aku.....petang ni suami aku suruh goreng keropok yg ada dlm peti sejuk,lapar katanya padahal baru je habis 2 kpg roti yg di isi dengan sardin lebihan semalam.Musim hujan macam ni kami pulun je ape yg ade,maklumlah opis suami aku tutup dah lebih seminggu sampai hari ni.Hari ni kami sekeluarg makan kari ikan tongkol(ikan ayo)yg mak mertua aku masak,biasalah rezeki jangan ditolak.
   
   Esok anak2 dah mula bersekolah,sunyilah nanti kat rumah ni.Untuk tahun ni persiapan anak2 kesekolah adalah sederhana alah....yg penting2 je."Aksesori2 tu nanti kemarau lah abah beli ..."itu pun kalau murah rezeki.Yang penting uniform dan buku tulis dah ada....yg lain lain tu nanti lah kita usahakan"

  Dah hampir tgh malam....hujan masih belum reda..banjir ke esok ni?........apepun selamat tahun baru.

No comments: